Палажэнне аб парадку арганізацыі і правядзення
Асабісты прыём грамадзян і прадстаўнікоў юрыдычных асоб
Асобы ў Добрушскім раённым выканаўчым камітэце
1. Дадзенае Палажэнне распрацавана ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. No 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. No 498 "Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб", Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. No 2 "Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарата і павышэнні якасці жизнезабеспячэння насельніцтва" і вызначае парадак арганізацыі і правядзення Аддзелам па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб Добрушскага райвыканкама (далей - акруговы выканаўчы камітэт) асабістага прыёму грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб (далей - асабістая прыёмная) у раённым выканаўчым камітэце.
2. У гэтым Рэгламенце тэрміны выкарыстоўваюцца ў значэннях, вызначаных артыкулам 1 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года. No 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (далей - Закон).
3. Асабісты прыём грамадзян у райвыканкаме:
Ён праводзіцца штотыдзень з 08.00 да 13.00 або з 15.00 да 20.00. Пры гэтым не радзей аднаго разу на месяц асабісты прыём заканчваецца не раней за 20.00;
Старшыня райвыканкама, першы намеснік старшыні - начальнік аддзела сельскай гаспадаркі і харчавання райвыканкаму, намеснікі старшыні райвыканкама, кіраўнік справамі райвыканкама (далей - кіраўніцтва райвыканкаму) у адпаведнасці са сваёй кампетэнцыяй.
4. Асабісты прыём грамадзян старшынёй райвыканкама праводзіцца, як правіла, у другую і чацвёртую сераду кожнага месяца з 8.00 да 13.00. У выпадку афіцыйнай неабходнасці ўносяцца змены ў расклад з інфармаваннем насельніцтва шляхам размяшчэння актуальнага графіка на афіцыйным сайце, інфармацыйных стэндах, сацыяльных сетках і мессенджерах, раённай газеце "Добрушы край".
У выпадку часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму старшыні райвыканкама асабісты прыём ажыццяўляецца асобай, якая выступае за яго.
Калі дзень асабістага прыёму прыпадае на дзяржаўнае свята або святочны дзень, абвешчаны Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь непрацоўным, дзень асабістага прыёму пераносіцца на наступны працоўны дзень.
5. Кіраўніцтва райвыканкама ажыццяўляе асабісты прыём у адпаведнасці з графікам, зацверджаным старшынёй райвыканкаму, а ў выпадку яго адсутнасці - асобай, якая выконвае свае абавязкі.
6. Графік асабістага прыёму грамадзян размяшчаецца на сайце райвыканкама, у даступным месцы (на інфармацыйным стэндзе) у адміністрацыйным будынку райвыканкама, а таксама накіроўваецца ў сельскія выканаўчыя камітэты Добрушскага раёна, прадпрыемствы і арганізацыі, размешчаныя на тэрыторыі Добрушскага раёна, органы дзяржаўнай улады.
7. Агульнае кіраўніцтва асабістым прыёмам у раённым выканаўчым камітэце ажыццяўляе старшыня райвыканкама. Арганізацыю асабістага прыёму забяспечвае Аддзел па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб раённага выканаўчага камітэта.
Адказнасць за арганізацыю асабістага прыёму ў структурных падраздзяленнях райвыканкама нясуць іх кіраўнікі.
8. Кіраўніцтва раённага выканаўчага камітэта праводзіць асабісты прыём па прызначэнні.
Папярэдняя рэгістрацыя на асабісты прыём у кіраўніцтва райвыканкама ажыццяўляецца начальнікам аддзела па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб райвыканкама або асобай, якая яго замяняе, у тым ліку па тэлефоне.
Папярэдняя рэгістрацыя на прыём да старшыні райвыканкама спыняецца за тры рабочыя дні да дня прыёму.
Папярэдняя рэгістрацыя на прыём да першага намесніка старшыні - начальніка аддзела сельскай гаспадаркі і харчавання райвыканкама, намеснікаў старшыні райвыканкама, кіраўніка райвыканкама спыняецца за адзін працоўны дзень да дня прыёму.
У выпадку змены даты і (або) часу асабістага прыёму грамадзяне, якія запісаліся на асабісты прыём, належным чынам паведамляюцца Аддзелам па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб раённага выканаўчага камітэта.
Спіс асоб, якія здзейснілі сустрэчу з кіраўніцтвам райвыканкаму, фарміруецца аддзелам па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб райвыканкама і накіроўваецца ў адпаведнасці з кампетэнцыяй пытання намеснікам старшыні райвыканкаму, кіраўнікам структурных падраздзяленняў райвыканкаму, вясковага выканаўчага камітэта, іншым арганізацыям для яго вывучэння і падрыхтоўкі матэрыялаў для асабістага прыёму.
Пры падрыхтоўцы да асабістага прыёму старшынёй райвыканкама намеснікі старшыні райвыканкама, кіраўнікі структурных падраздзяленняў райвыканкаму, сельскіх выканаўчых камітэтаў і іншых арганізацый не пазней чым за адзін працоўны дзень да прыёму прадастаўляюць пісьмовую інфармацыю (даведку) аб сутнасці звароту па сутнасці звароту ў аддзел па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб райвыканкама не пазней чым за адзін працоўны дзень да прыёму.
Пры падрыхтоўцы да асабістага прыёму першага намесніка старшыні - начальніка аддзела сельскай гаспадаркі і харчавання райвыканкама намеснікі старшыні райвыканкаму, адміністрацыйны кіраўнік райвыканкама кіраўнікі райвыканкама кіраўнікі структурных падраздзяленняў райвыканкаму, сельскіх выканаўчых камітэтаў і іншых арганізацый прадастаўляюць у дзень, які папярэднічае дню прыёму (да 15.00), пісьмовую інфармацыю (даведку) аб сутнасці звароту ў Аддзел па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычныя асобы раённага выканаўчага камітэта.
9. Рэгістрацыя на асабісты прыём у першага намесніка старшыні - начальніка аддзела сельскай гаспадаркі і харчавання раённага выканаўчага камітэта, намеснікаў старшыні райвыканкама, кіраўніка райвыканкама ажыццяўляецца, як правіла, па пытаннях, якія знаходзяцца пад іх кіраўніцтвам.
10. Супрацоўнікі аддзела па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб раённага выканаўчага камітэта ў ходзе папярэдняй рэгістрацыі на асабісты прыём высвятляюць у заяўнікаў сутнасць пытання, матывы іх звароту, прымаюць у іх неабходныя дакументы для разгляду звароту, удакладняюць, у якія арганізацыі яны звяртаюцца для вырашэння сваіх пытанняў, вывучаюць змест атрыманых імі адказаў, запытваюць дадатковую інфармацыю ў межах сваёй кампетэнцыі, вызначыць неабходнасць удзелу ў асабістым прыёме спецыялістаў адпаведных структурных падраздзяленняў райвыканкама, вырашыць іншыя пытанні па забеспячэнні якаснага і арганізаванага асабістага прыёму. У выпадку адмовы ў прадастаўленні сутнасці пытання заяўніку можа быць адмоўлена ў асабістым прыёме асобай, якая робіць папярэднюю сустрэчу.
11. Службовыя асобы райвыканкаму, якія праводзяць асабісты прыём, а таксама супрацоўнікі, упаўнаважаныя на папярэднюю запіс на асабісты прыём, не маюць права адмовіць у асабістым прыёме, рэгістрацыі на асабісты прыём, за выключэннем наступных выпадкаў:
звароты па пытаннях, якія не ўваходзяць у кампетэнцыю райвыканкама;
апеляцыі ў нявызначаныя дні і гадзіны;
калі заяўніку ўжо дадзены вычарпальны адказ на яго пытанні падчас асабістага прыёму;
калі перапіска з заяўнікам па пытаннях, выкладзеных у апеляцыі, спынена;
пры выкарыстанні заяўнікам тэхнічных сродкаў (аўдыё- і відэазапісу, кіна- і фотаздымкі) без згоды службовай асобы, якая вядзе асабісты прыём, і адмаўляецца спыніць іх выкарыстанне;
непрад'яўленне дакумента, які сведчыць асобу заяўніка, яго прадстаўніка, а таксама дакумента, які пацвярджае паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка.
12. Месца асабістага прыёму вызначаецца службовай асобай, якая ажыццяўляе такі прыём.
13. Грамадзяне, іх прадстаўнікі, прадстаўнікі юрыдычных асоб прымаюцца ў прызначаны для асабістага прыёму дзень у парадку, вызначаным начальнікам аддзела па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб райвыканкама або асобай, якая яго замяняе, пры прад'яўленні дакумента, які сведчыць яго асобу, паўнамоцтвы. Пры правядзенні асабістага прыёму па рашэнні кіраўніцтва райвыканкама можа быць арганізавана прымяненне тэхнічных сродкаў (аўдыё- і відэазапіс, кіно- і фатаграфаванне), пра што заяўнік апавяшчаецца да пачатку асабістага прыёму. Заяўнік, апавешчаны аб выкарыстанні тэхнічных сродкаў (аўдыё- і відэазапісу, кіна- і фотаздымкі) у ходзе асабістага прыёму, павінен падпісаць адпаведнае паведамленне аб азнаямленні.
14. Адказы на вусныя звароты, разгледжаныя па сутнасці, абвяшчаюцца заяўнікам падчас асабістага прыёму. Вынік вырашэння пытанняў, выкладзеных у вусным звароце, адзначаецца ў рэгістрацыйна-кантрольнай форме, у якой рэгіструюцца вусныя звароты.
У выпадку, калі пытанне, выкладзенае ў вусным звароце, не можа быць вырашана падчас асабістага прыёму, зварот можа быць выкладзены ў пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым Законам.
15. Кантроль за выкананнем кіраўніцтвам райвыканкама інструкцый, дадзеных на асабістым прыёме, ажыццяўляецца аддзелам па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб райвыканкама.
Іншыя службовыя асобы, якія праводзяць асабісты прыём, арганізоўваюць кантроль самастойна.
Выкананыя інструкцыі, дадзеныя на асабістым прыёме, здымаюцца з-пад кантролю службовымі асобамі, якія праводзілі асабісты прыём.
16. Рашэнне аб прадастаўленні грамадзяніну, яго прадстаўніку, прадстаўніку юрыдычнай асобы матэрыялаў, звязаных з разглядам іх зваротаў, прымаецца начальнікам аддзела па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб раённага выканаўчага камітэта па ўзгадненні з службовай асобай, якая праводзіла асабісты прыём.
17. Выездны асабісты прыём кіраўніцтвам раённага выканаўчага камітэта праводзіцца ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным старшынёй райвыканкама, а ў выпадку яго адсутнасці - асобай, якая выконвае яго інтарэсы, якая накіроўваецца ў сельскія выканаўчыя камітэты Добрушскага раёна, прадпрыемствы і арганізацыі, размешчаныя на тэрыторыі Добрушскага раёна, органы дзяржаўнай улады.
Насельніцтва інфармуецца аб месцы і час асабістага прыёму на месцы шляхам размяшчэння інфармацыі на афіцыйным сайце, інфармацыйных стэндах, у сацыяльных сетках і мессенджерах, раённай газеце "Добрушы край".
Пры неабходнасці можа быць арганізавана папярэдняя сустрэча на прыёме на месцы.
Кантроль за выкананнем даручэнняў, якія даюцца кіраўніцтвам райвыканкама на выездных асабістых прыёмах, ажыццяўляецца аддзелам па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб райвыканкама.
18. Парадак асабістага прыёму ў структурных падраздзяленнях райвыканкама, надзеленых правамі юрыдычнай асобы, вызначаецца іх кіраўнікамі.
19. Каардынацыю працы па арганізацыі асабістых прыёмаў у раённым выканаўчым камітэце ажыццяўляе начальнік аддзела па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб райвыканкама або асоба, якая яго замяняе.